Решение на Време е да помислите за проектите си! от Боян Богданов

Обратно към всички решения

Към профила на Боян Богданов

Резултати

  • 6 точки от тестове
  • 0 бонус точки
  • 6 точки общо
  • 0 успешни тест(а)
  • 0 неуспешни тест(а)

Код

'''[Title/Звание]
Speech-to-text на български
[Description/Обрисовка]
Речник, езиков и акустичен модел, върху които engine-ът CMUSphinx да тренира, за да получим работеща невронна мрежа разпознаваща български.
[Functionalities/Надарености]
Трениране на модела с аудио и текстови данни- каквито тренировъчните данни, толкова по-добре ще се справя и с реалните, напр. телефонно аудио, специфика на използвания език
Разпознаване и транскрибиране на българска реч
[Milestones/Възлови точки]
Изграждане на "речник" (думи/фрази -> фонеми) според SAMPA системата
Изграждане на езиков модел
(Ако акустичния модел по подразбиране не върши работа) Изграждане на акустичен модел
Трениране на данните и измерване на точност на разпознаване при реална работа
[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
100
[Usage of technologies/Потребление на технологии]
sphinx4/pocketsphinx
библиотека за обработване/извличане на текст (ако се наложи/има трудности с намирането/извличане на тренировъчни данни)'''

История (1 версия и 3 коментара)

Боян обнови решението на 19.12.2022 23:59 (преди над 1 година)

+'''[Title/Звание]
+Speech-to-text на български
+
+[Description/Обрисовка]
+Речник, езиков и акустичен модел, върху които engine-ът CMUSphinx да тренира, за да получим работеща невронна мрежа разпознаваща български.
+
+[Functionalities/Надарености]
+Трениране на модела с аудио и текстови данни- каквито тренировъчните данни, толкова по-добре ще се справя и с реалните, напр. телефонно аудио, специфика на използвания език
+Разпознаване и транскрибиране на българска реч
+
+[Milestones/Възлови точки]
+Изграждане на "речник" (думи/фрази -> фонеми) според SAMPA системата
+Изграждане на езиков модел
+(Ако акустичния модел по подразбиране не върши работа) Изграждане на акустичен модел
+Трениране на данните и измерване на точност на разпознаване при реална работа
+
+[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
+100
+
+[Usage of technologies/Потребление на технологии]
+sphinx4/pocketsphinx
+библиотека за обработване/извличане на текст (ако се наложи/има трудности с намирането/извличане на тренировъчни данни)'''

Единственото ми притеснение по отношение на проекта ти е това колко и колко разнообразен код ще можеш да покажеш накрая.
Проектът ще включва една добра доза рисърч, fine-tuning и прочие, но ако крайният резултат е чудесен езиков и акустичен модел, но само 200 реда Пайтън код - няма да можем да оценим труда ти, подобаващо за финален проект на курс по Python.

Тъй като компетенциите в тази сфера не са особено задълбочено, не мога да ти дам препоръка или съвет, затова само вдигам флага, а ако ти решиш, че рискът е реален - ще намериш подобаващо решение на проблема. :)

Направих 180 градусова промяна на темата, понеже споделям тези и други притеснения по първоначалната тема, ето я новата ми идея, моля за обратна връзка:

[Title/Звание]

Arcade Roguelike

[Description/Обрисовка]

Двуизмерна безкрайна Roguelike игра, донякъде вдъхновена от Enter the Gungeon с процедурално генерирани нива и врагове. Основна механика е стрелбaта и събиране на случайно генерирани оръжия и други бонуси.

[Functionalities/Надарености]

Играчът избира от герои с различна външност и силни/слаби страни.

Играчът започва играта в първо ниво като трябва да навигира в лабиринта, в който се намира, за да открие изхода, където има награда и се преминава в следващо ниво и получава точки според това колко добре е играл (нанесен dmg - поет dmg + бонус за перфектна игра (без поет dmg)).

По пътя си, игачът се сблъсква с врагове, които трябва да победи с оръжията, с които разполага- правейки го може да получи бонуси като възстановяване на HP или ново оръжие. След всяко изминато ниво следва ново, по-трудно от предишното.

[Milestones/Възлови точки]

Инициализиране на базов проект с управляем герой, терен, сандъци със съкровища, физика на движение и стрелба. Тестване на физиката.

Създаване на модел на враговете и техния "AI", с който се опитват да победят играча (трябва да са достатъчно добри, така че да има предизвикателство, но и достатъчно слаби, за да не е невъзможно да се играе срещу тях).

Процедурално генериране на терен и врагове с параметър отговарящ на желаната трудност (по-голяма ст-т на параметъра - повече лабиринти и врагове).

Създаване на модел на оръжията- параметри (скорострелност, dmg, капацитет на муниции), минимални/максимални стойности- случайно drop-ване от врагове.

Създаване на други бонуси за играча- max hp/movespeed increase, цялостен dmg increase...

Създаване на начално меню с high score и възможност за избиране на герой от предефинирани герои.

[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]

60

[Usage of technologies/Потребление на технологии]

Python Arcade (arcade) и публично наличните им спрайтове

virtualenv за локална разработка

Изобретение на гениален физик в случай, че физиката на играта е твърде сложна за имплементиране (j.k.)

Отговор от Виктор, който има технически проблеми:

Идеята звучи супер, ако успееш да се справиш с всичко това - ще е много добър проект.

Знам, че като казваш "физика" имаш предвид rudimentary неща от сорта на движение на нещо в права линия и прочие, но ако случайно имаш предвид "истинска" физика, имай предвид, че има физични енджини на Python, които имат интеграция с pygame. That being said, не го казвам, защото препоръчвам да задълбаеш там, защото може да се окаже прекалено дълбока заешка дупка, дори препоръчвам да не го правиш, просто споделям с какви инструменти разполагаш. 🙂