Александър обнови решението на 15.11.2022 17:44 (преди над 2 години)
+import random
Моля оставяй по два празни реда м/у елементите на top level
- в конретния случай - класовете и импортите.
+class Card:
+ def __init__(self, suit, face):
+ self._suit = suit
+ self._face = face
+ def get_suit(self):
+ return self._suit
+ def get_face(self):
+ return self._face
+class Deck:
+ def __init__(self, face_filter = []):
При дефиниране на стойност по подразбиране не се слагат интервали около равното.
+ self._face_filter = face_filter
+ self._all_faces = ['2','3','4','5','6','7','8','9','10','J','Q','K','A']
След запетая винаги се слага интервал.
+ self._all_suits = ['clubs','diamonds','hearts','spades']
+ self._current_deck = []
+
+ if len(self._face_filter) == 0:
+ for suit in self._all_suits:
+ for face in self._all_faces:
+ self._current_deck.append(Card(suit, face))
+ else:
+ for suit in self._all_suits:
+ for face in self._face_filter:
+ self._current_deck.append(Card(suit, face))
+
+
+ def cut(self):
+ rand = random.randint(0, len(self._current_deck)-1)
+ self._current_deck = self._current_deck[rand:] + self._current_deck[:rand]
+
+ def shuffle(self):
+ return random.shuffle(self._current_deck)
+
+ def get_cards(self):
+ return self._current_deck
+
+class Player:
+ def __init__(self, hand = []):
+ self.hand = hand
+
+ def get_cards(self):
+ return self.hand
+
+class Game:
+ def __init__(self, number_of_players, dealing_direction, dealing_instructions):
+ self._number_of_players = number_of_players
+ self._dealing_direction = dealing_direction
+ self._dealing_instructions = dealing_instructions
+ self._deck = Deck()
+ self._players = []
+ for i in range(number_of_players):
Ако променливата не ти трябва, именувай я _
, както е по конвенция.
+ self._players.append(Player())
+ def get_players(self):
+ return self._players
+
+ def prepare_deck(self): #ne bachka
+ for pl in self._players:
+ for card in pl.hand:
+ self._deck._current_deck.append(pl.hand.pop())
+ self._deck.shuffle()
+ self._deck.cut()
+
+ def deal(self, pl):
+ ind = self._players.index(pl)
+ self._players = self._players[ind:] + self._players[:ind]
+ if self._dealing_direction == 'rtl':
+ top_index = self._players.pop(0)
+ self._players.reverse()
+ self._players.insert(0, top_index)
+
+ for deal_cards in self._dealing_instructions:
+ br = 0
br
не е добро име на променлива. Сигурно идва от break
, но е неясно. Предполагам, че ако напишеш for
ще си спестиш тази променлива като цяло. просто трябва да си подредиш списъка по правилния начин с малко слайсване и сие.
+ while br < len(self._players):
+ for i in range(deal_cards):
+ self._players[br].hand.append(self._deck._current_deck.pop(0))
+ br = br+1
+
+ def get_deck(self):
+ return self._deck
+
+class Belot(Game):
+ def __init__(self):
+ super().__init__(4, "ltr", (2, 3, 3))
+ self._deck = Deck(["7", "8", "9", "10", "J", "Q", "K", "A"])
+class Poker(Game):
+ def __init__(self):super().__init__(9, "rtl", (1, 1, 1, 1, 1))
Моля оставяй по два празни реда м/у елементите на
top level
- в конретния случай - класовете и импортите.При дефиниране на стойност по подразбиране не се слагат интервали около равното.
След запетая винаги се слага интервал.
Ако променливата не ти трябва, именувай я
_
, както е по конвенция.br
не е добро име на променлива. Сигурно идва отbreak
, но е неясно. Предполагам, че ако напишешfor
ще си спестиш тази променлива като цяло. просто трябва да си подредиш списъка по правилния начин с малко слайсване и сие.