timeit

Програмиране с Python

Курс във Факултета по Математика и Информатика към СУ

Решение на Изберете си проект от Христо Ралев

Обратно към всички решения

Към профила на Христо Ралев

Код

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
Здравейте, имам няколко идеи за проект като всички са ориентирани към Web разработка, така че ще търся framework-ци в тази област
На пръв поглед jinja (http://jinja.pocoo.org/) ми хареса, но не е изключено и да избера друг/и
За осъществяване на всяка от идеите ще е нужна и база от данни.
Тъй като познавам единствено релационните БД (sql, mysql & etc), мисля да използвам тях, но ако Mongo DB 
се окаже лесен и бърз за научване, ще ползвам него (тъй като съм чувал че python loves mongo :) )

Идея 1:
        Доразвиване на домашно номер 3 - Социална Мрежа до напълно функционален сайт копие на Facebook
Тук мисля, че няма какво да пояснявам - ще бъде Facebook, такъв какъвто го познаваме, но имплементиран от мен


Идея 2:
        Clan site
Към момента играя една multiplayer facebook игра (Colonizers) и членувам в един съоз
Накратко за играта:
Всеки играч има база и армия. Както се досещате с армията се унищожават чужди бази.
Съществуват 
        1. нормални войни: резултатът от всяка битка (спечелени ресурси, опит и др) на член от съюз се запазва и начислява към общия резултат на съюза -
         съюзът с най-добър резултат печели награда 
и   2. войни за територии: унищожават се бази на конкретни играчи от друг съюз (избират се максимум 10 играчи от двата съюза) - 
                тук от съществено значение е как ще се разберат играчите помежду си, за да постигнат максимален резултат.
                (Ако всички силни играчи от клан А унищожат базите на слабите играчи от клан Б,
                 за слабите играч от клан А няма да има достоен противник и следователно резултатът няма да бъде оптимален)
                 Това е основната причина за нужда от сайт.


Основни функционалности:
        1. Преглед на всички членове на съюза
        2. Добавяне, коригиране(edit) и изтриване на член
        3. Всеки член да може да заявява в какъв интервал от дни и часове няма да е на разположение **
        4. Всеки член да може да заявява в кои часове и дни обикновено е на разположение (напр всеки делничен ден от 20 до 24 часа).** 
        5. На базата на 3. и 4. лидерите на съюза да могат да видят по удобен начин (например в календар, подобен на google calendar)
         в кой ден и час кои членове са на разположение и кои не, като часовете са в преобразувани до часовата зона, в която се намира разглеждащият.
        6. Преглед на войните за територии (минали, текущи и бъдещи) и назначените за тях членове*
        7. Всеки назначен член да може да отбележи колко звезди*** (какъв резултат) предполага, че може да направи срещу всеки назначен от противниковия съюз играч
        (Таблица с 10 реда, като за всеки ред се избира от dropdown предполагаемият резултат)
        8. На базата на резултатите от 7. да се изчисли кой играч от нашият съюз е най-дбре да се бие с кой друг от противниковия съюз,
           за да се постигне максимален брой звезди
        9. Преглед (от обикновените членове, а от лидерите и редактиране) на правилата на съюза.
        10. Съобщения в началото на сайта, показващи последните важни активности.
                Важни активности са:
                 1. Промяна в правилата
                 2. Публикуване на нова битка
                 3. Други съобщения от лидерите
        11. Профил на всеки член
                11.1 В който освен основна информация(снимка, име), може да се показва и активността му от войните (нормални и за територии)


* В текстов вид; например: "Syra/Maktia - John Dow, Ivan Ivanov ..."
** - всеки член въвежда часа, според неговата часова зона.
*** - резултатът от атакуваните бази може да бъде от 0 до 3 звезди 

Допълнителни функционалности (тези, които ще имплементирам, само ако пожелаете):
        1.         Рейтингова система за членовете -  Кланът има ограничена вместимост, за това недобре представящите се играчи подлежат на изгонване от съоюа (и съотвено изтриване от сайта). 
                Сайтът може да помогне в избора на лошите членове, като предостави точкова система. Как точно ще се оценяват играчите все още не е ясно, но възможните принципи са:
                активност, представяне във войните, представяне в битките за територии, (не)изпълняване на правилата на съюза
        2.         Да се поддържат различни езици - (Това е допълнителна функционалност, понеже всички знаят английски) (Мисля да ползвам goslate)
        3.         При ново събитие, свързано с играч, да се изпраща email 
                (Това е почти не е необходимо, тъй като се предвижда членовете да посещават и проверяват сайта всекидневно,
                 но бих го имплементирал за упражнение)
 
Очевидно предпочитам проект номер 2, тъй като ще бъде най-полезен и то не само за мен,
но и за другите 50+ човека в съюза,
но ако ви се стори лесен/глупав/неинтересен ще се ориентирам към проект номер 1 или друг предложен от вас.

История (3 версии и 2 коментара)

Христо обнови решението на 30.04.2016 21:09 (преди над 1 година)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
Здравейте, имам няколко идеи за проект, като всички са ориентирани към Web разработка, така че ще търся framework-ци в тази област
На пръв поглед jenja ми хареса, но не е изключено и да избера друг/и
За осъществяване на всяка от идеите ще е нужна и база от данни.
Тъй като познавам единствено релационните БД (sql, mysql & etc), мисля да използвам тях, но ако Mongo DB 
се окаже лесен и бърз за научване, ще ползвам него (тъй като съм чувал че python loves mongo :) )

Идея 1:
        Доразвиване на домашно номер 4 - Социална Мрежа до напълно функционален сайт копие на Facebook
Тук мисля, че няма какво да пояснявам - ще бъде Facebook, такъв какъвто го познаваме, но имплементиран от мен


Идея 2:
        Clan site
Към момента играя една multiplayer facebook игра (Colonizers) и членувам в един съоз
Накратко за играта:
Всеки играч има база и армия. Както се досещате с армията се унищожават чужди бази.
Съществуват 
        1. нормални войни: резултатът от всяка битка (спечелени ресурси, опит и др) на член от съюз се запазва и начислява към общия резултат на съюза - съюзът с най-добър резултат печели награда 
и   2. войни за територии: унищожават се бази на конкретни играчи от друг съюз (избират се максимум 10 играчи от двата съюза) - тук от съществено значение е как ще се разберат играчите помежду си, за да постигнат максимален резултат. (Ако всички силни играчи от клан А унищожат базите на слабите играчи от клан Б, за слабите играч от клан А няма да има достоен противник и следователно резултатът няма да бъде оптимален) Това е основната причина за нужда от сайт


Основни функционалности:
        1. Преглед на всички членове на съюза
        2. Добавяне, коригиране(edit) и изтриване на член
        3. Всеки член да може да заявява в какъв интервал от дни и часове няма да е на разположение **
        4. Всеки член да може да заявява в кои часове и дни обикновено е на разположение (напр всеки делничен ден от 20 до 24 часа).** 
        5. На базата на 3. и 4. лидерите на съюза да могат да видят по удобен начин (например в календар, подобен на google calendar)
         в кой ден и час кои членове са на разположение и кои не, като часовете са в преобразувани до часовата зона, в която се намира разглеждащият.
        6. Преглед на войните за територии (минали, текущи и бъдещи) и назначените за тях членове*
        7. Всеки назначен член да може да отбележи колко звезди*** (какъв резултат) предполага, че може да направи срещу всеки назначен от противниковия съюз играч
        (Таблица с 10 реда, като за всеки ред се избира от dropdown предполагаемият резултат)
        8. На базата на резултатите от 7. да се изчисли кой играч от нашият съюз е най-дбре да се бие с кой друг от противниковия съюз, за да се постигне максимален брой звезди
        9. Преглед (от обикновените членове, а от лидерите и редактиране) на правилата на съюза.
        10. Съобщения в началото на сайта, показващи последните важни активности.
                Важни активности са:
                 1. Промяна в правилата
                 2. Публикуване на нова битка
                 3. Други съобщения от лидерите
        11. Профил на всеки член
                11.1 В който освен основна информация(снимка, име), може да се показва и активността му от войните (нормални и за територии)


* В текстов вид; например: "Syra/Maktia - John Dow, Ivan Ivanov ..."
** - всеки член въвежда часа, според неговата часова зона.
*** - резултатът от атакуваните бази може да бъде от 0 до 3 звезди 

Допълнителни функционалности (тези, които ще имплементирам, само ако пожелаете):
        1.         Рейтингова система за членовете -  Кланът има ограничена вместимост, за това недобре представящите се играчи подлежат на изгонване от съоюа (и съотвено изтриване от сайта). Сайтът може да помогне в избора на лошите членове, като предостави точкова система. Как точно ще се оценяват играчите все още не е ясно, но възможните принципи са: активност, представяне във войните, представяне в битките за територии, (не)изпълняване на правилата на съюза
        2.         Да се поддържат различни езици - (Това е допълнителна функционалност, понеже всички знаят английски) (Мисля да ползвам goslate)
        3.         При ново събитие, свързано с играч, да се изпраща email (Това е почти не е необходимо, тъй като се предвижда членовете да посещават и проверяват сайта всекидневно, но бих го имплементирал за упражнение)
 
Очевидно предпочитам проект номер 2, тъй като ще бъде най-полезен и то не само за мен, но и за другите 50+ човека в съюза, но ако ви се стори лесен/глупав/неинтересен ще се ориентирам към проект номер 1 или друг предложен от вас.

Христо обнови решението на 30.04.2016 21:14 (преди над 1 година)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
Здравейте, имам няколко идеи за проект, като всички са ориентирани към Web разработка, така че ще търся framework-ци в тази област
На пръв поглед jinja (http://jinja.pocoo.org/) ми хареса, но не е изключено и да избера друг/и
За осъществяване на всяка от идеите ще е нужна и база от данни.
Тъй като познавам единствено релационните БД (sql, mysql & etc), мисля да използвам тях, но ако Mongo DB 
се окаже лесен и бърз за научване, ще ползвам него (тъй като съм чувал че python loves mongo :) )

Идея 1:
        Доразвиване на домашно номер 4 - Социална Мрежа до напълно функционален сайт копие на Facebook
Тук мисля, че няма какво да пояснявам - ще бъде Facebook, такъв какъвто го познаваме, но имплементиран от мен


Идея 2:
        Clan site
Към момента играя една multiplayer facebook игра (Colonizers) и членувам в един съоз
Накратко за играта:
Всеки играч има база и армия. Както се досещате с армията се унищожават чужди бази.
Съществуват 
        1. нормални войни: резултатът от всяка битка (спечелени ресурси, опит и др) на член от съюз се запазва и начислява към общия резултат на съюза - съюзът с най-добър резултат печели награда 
и   2. войни за територии: унищожават се бази на конкретни играчи от друг съюз (избират се максимум 10 играчи от двата съюза) - тук от съществено значение е как ще се разберат играчите помежду си, за да постигнат максимален резултат. (Ако всички силни играчи от клан А унищожат базите на слабите играчи от клан Б, за слабите играч от клан А няма да има достоен противник и следователно резултатът няма да бъде оптимален) Това е основната причина за нужда от сайт


Основни функционалности:
        1. Преглед на всички членове на съюза
        2. Добавяне, коригиране(edit) и изтриване на член
        3. Всеки член да може да заявява в какъв интервал от дни и часове няма да е на разположение **
        4. Всеки член да може да заявява в кои часове и дни обикновено е на разположение (напр всеки делничен ден от 20 до 24 часа).** 
        5. На базата на 3. и 4. лидерите на съюза да могат да видят по удобен начин (например в календар, подобен на google calendar)
         в кой ден и час кои членове са на разположение и кои не, като часовете са в преобразувани до часовата зона, в която се намира разглеждащият.
        6. Преглед на войните за територии (минали, текущи и бъдещи) и назначените за тях членове*
        7. Всеки назначен член да може да отбележи колко звезди*** (какъв резултат) предполага, че може да направи срещу всеки назначен от противниковия съюз играч
        (Таблица с 10 реда, като за всеки ред се избира от dropdown предполагаемият резултат)
        8. На базата на резултатите от 7. да се изчисли кой играч от нашият съюз е най-дбре да се бие с кой друг от противниковия съюз, за да се постигне максимален брой звезди
        9. Преглед (от обикновените членове, а от лидерите и редактиране) на правилата на съюза.
        10. Съобщения в началото на сайта, показващи последните важни активности.
                Важни активности са:
                 1. Промяна в правилата
                 2. Публикуване на нова битка
                 3. Други съобщения от лидерите
        11. Профил на всеки член
                11.1 В който освен основна информация(снимка, име), може да се показва и активността му от войните (нормални и за територии)


* В текстов вид; например: "Syra/Maktia - John Dow, Ivan Ivanov ..."
** - всеки член въвежда часа, според неговата часова зона.
*** - резултатът от атакуваните бази може да бъде от 0 до 3 звезди 

Допълнителни функционалности (тези, които ще имплементирам, само ако пожелаете):
        1.         Рейтингова система за членовете -  Кланът има ограничена вместимост, за това недобре представящите се играчи подлежат на изгонване от съоюа (и съотвено изтриване от сайта). Сайтът може да помогне в избора на лошите членове, като предостави точкова система. Как точно ще се оценяват играчите все още не е ясно, но възможните принципи са: активност, представяне във войните, представяне в битките за територии, (не)изпълняване на правилата на съюза
        2.         Да се поддържат различни езици - (Това е допълнителна функционалност, понеже всички знаят английски) (Мисля да ползвам goslate)
        3.         При ново събитие, свързано с играч, да се изпраща email (Това е почти не е необходимо, тъй като се предвижда членовете да посещават и проверяват сайта всекидневно, но бих го имплементирал за упражнение)
 
Очевидно предпочитам проект номер 2, тъй като ще бъде най-полезен и то не само за мен, но и за другите 50+ човека в съюза, но ако ви се стори лесен/глупав/неинтересен ще се ориентирам към проект номер 1 или друг предложен от вас.

Христо обнови решението на 30.04.2016 21:20 (преди над 1 година)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
Здравейте, имам няколко идеи за проект като всички са ориентирани към Web разработка, така че ще търся framework-ци в тази област
На пръв поглед jinja (http://jinja.pocoo.org/) ми хареса, но не е изключено и да избера друг/и
За осъществяване на всяка от идеите ще е нужна и база от данни.
Тъй като познавам единствено релационните БД (sql, mysql & etc), мисля да използвам тях, но ако Mongo DB 
се окаже лесен и бърз за научване, ще ползвам него (тъй като съм чувал че python loves mongo :) )

Идея 1:
        Доразвиване на домашно номер 3 - Социална Мрежа до напълно функционален сайт копие на Facebook
Тук мисля, че няма какво да пояснявам - ще бъде Facebook, такъв какъвто го познаваме, но имплементиран от мен


Идея 2:
        Clan site
Към момента играя една multiplayer facebook игра (Colonizers) и членувам в един съоз
Накратко за играта:
Всеки играч има база и армия. Както се досещате с армията се унищожават чужди бази.
Съществуват 
        1. нормални войни: резултатът от всяка битка (спечелени ресурси, опит и др) на член от съюз се запазва и начислява към общия резултат на съюза -
         съюзът с най-добър резултат печели награда 
и   2. войни за територии: унищожават се бази на конкретни играчи от друг съюз (избират се максимум 10 играчи от двата съюза) - 
                тук от съществено значение е как ще се разберат играчите помежду си, за да постигнат максимален резултат.
                (Ако всички силни играчи от клан А унищожат базите на слабите играчи от клан Б,
                 за слабите играч от клан А няма да има достоен противник и следователно резултатът няма да бъде оптимален)
                 Това е основната причина за нужда от сайт.


Основни функционалности:
        1. Преглед на всички членове на съюза
        2. Добавяне, коригиране(edit) и изтриване на член
        3. Всеки член да може да заявява в какъв интервал от дни и часове няма да е на разположение **
        4. Всеки член да може да заявява в кои часове и дни обикновено е на разположение (напр всеки делничен ден от 20 до 24 часа).** 
        5. На базата на 3. и 4. лидерите на съюза да могат да видят по удобен начин (например в календар, подобен на google calendar)
         в кой ден и час кои членове са на разположение и кои не, като часовете са в преобразувани до часовата зона, в която се намира разглеждащият.
        6. Преглед на войните за територии (минали, текущи и бъдещи) и назначените за тях членове*
        7. Всеки назначен член да може да отбележи колко звезди*** (какъв резултат) предполага, че може да направи срещу всеки назначен от противниковия съюз играч
        (Таблица с 10 реда, като за всеки ред се избира от dropdown предполагаемият резултат)
        8. На базата на резултатите от 7. да се изчисли кой играч от нашият съюз е най-дбре да се бие с кой друг от противниковия съюз,
           за да се постигне максимален брой звезди
        9. Преглед (от обикновените членове, а от лидерите и редактиране) на правилата на съюза.
        10. Съобщения в началото на сайта, показващи последните важни активности.
                Важни активности са:
                 1. Промяна в правилата
                 2. Публикуване на нова битка
                 3. Други съобщения от лидерите
        11. Профил на всеки член
                11.1 В който освен основна информация(снимка, име), може да се показва и активността му от войните (нормални и за територии)


* В текстов вид; например: "Syra/Maktia - John Dow, Ivan Ivanov ..."
** - всеки член въвежда часа, според неговата часова зона.
*** - резултатът от атакуваните бази може да бъде от 0 до 3 звезди 

Допълнителни функционалности (тези, които ще имплементирам, само ако пожелаете):
        1.         Рейтингова система за членовете -  Кланът има ограничена вместимост, за това недобре представящите се играчи подлежат на изгонване от съоюа (и съотвено изтриване от сайта). 
                Сайтът може да помогне в избора на лошите членове, като предостави точкова система. Как точно ще се оценяват играчите все още не е ясно, но възможните принципи са:
                активност, представяне във войните, представяне в битките за територии, (не)изпълняване на правилата на съюза
        2.         Да се поддържат различни езици - (Това е допълнителна функционалност, понеже всички знаят английски) (Мисля да ползвам goslate)
        3.         При ново събитие, свързано с играч, да се изпраща email 
                (Това е почти не е необходимо, тъй като се предвижда членовете да посещават и проверяват сайта всекидневно,
                 но бих го имплементирал за упражнение)
 
Очевидно предпочитам проект номер 2, тъй като ще бъде най-полезен и то не само за мен,
но и за другите 50+ човека в съюза,
но ако ви се стори лесен/глупав/неинтересен ще се ориентирам към проект номер 1 или друг предложен от вас.

Много бих искал да видя социална мрежа за проект. Предвид явното ти предпочитание за втората тема, съм ок да започнеш с нея, но най-вероятно ще намерим начин да я усложним по време на milestone-а.