Решение на Време е да помислите за проектите си! от Кристиан Какалов

Обратно към всички решения

Към профила на Кристиан Какалов

Резултати

  • 7 точки от тестове
  • 0 бонус точки
  • 7 точки общо
  • 0 успешни тест(а)
  • 0 неуспешни тест(а)

Код

"""
Title:
Dungeons
Description:
Dungeons е MMORPG игра, която позволява на играчите да развиват своите герои и да водят битки както помежду си така и с чудовища в играта.
Functionalities:
Играчите ще могат да се движат по картата, да се бият с чудовища и събират различни предмети (Weapon, Spell и Potions). Всеки играч си има ниво, Stats (health, mana, attack и deffense) и раница, в която ще си държи предметите. Освен да се бият помежду си, играчите ще могат и да разменят предмети от раниците си.
Освен играчи и съкровища на картата ще има и чудовища, които подобно на играчите ще си имат собствено ниво и Stats. При убиване на чудовище на играча ще му се добавя experience, с който може да си увеличи нивото. Колкото по-голямо ниво е чудовището толкова повече experience ще носи. При вдигане на нивото се добавят точки към Stats на играча.
Видове предмети:
- Weapon: играчът трябва да има >= ниво от това, което е на предмета, за да го използва. При екипиране с оръжието се добавя attack към неговия Stats.
- Spell: условията са същите като при Weapon. Тук обаче, за да се изпълни играчът трябва да има >= mana от нужната и всеки път при използване на Spell се използва дадено количество mana от Stats на играча.
- Potion: ще има два вида отвари- Mana и Health potion. Mana отварата зарежда героя с mana, докато Health отварата възстановява health.
Milestones:
Реализиране на обектите на картата- Player, Monster и Item.
Генериране на картата с предмети, препятствия и чудовищата на нея.
Модул съдържащ логиката на играта.
Сървърната част на играта, която ще приема данни от играчите.
Модул, който ще обработва получените данни от играча.
Estimate in man-hour:
70
Usage of technologies:
Pygame
"""

История (1 версия и 1 коментар)

Кристиан обнови решението на 19.12.2022 16:20 (преди над 1 година)

+"""
+Title:
+Dungeons
+
+Description:
+Dungeons е MMORPG игра, която позволява на играчите да развиват своите герои и да водят битки както помежду си така и с чудовища в играта.
+
+Functionalities:
+Играчите ще могат да се движат по картата, да се бият с чудовища и събират различни предмети (Weapon, Spell и Potions). Всеки играч си има ниво, Stats (health, mana, attack и deffense) и раница, в която ще си държи предметите. Освен да се бият помежду си, играчите ще могат и да разменят предмети от раниците си.
+Освен играчи и съкровища на картата ще има и чудовища, които подобно на играчите ще си имат собствено ниво и Stats. При убиване на чудовище на играча ще му се добавя experience, с който може да си увеличи нивото. Колкото по-голямо ниво е чудовището толкова повече experience ще носи. При вдигане на нивото се добавят точки към Stats на играча.
+Видове предмети:
+- Weapon: играчът трябва да има >= ниво от това, което е на предмета, за да го използва. При екипиране с оръжието се добавя attack към неговия Stats.
+- Spell: условията са същите като при Weapon. Тук обаче, за да се изпълни играчът трябва да има >= mana от нужната и всеки път при използване на Spell се използва дадено количество mana от Stats на играча.
+- Potion: ще има два вида отвари- Mana и Health potion. Mana отварата зарежда героя с mana, докато Health отварата възстановява health.
+
+Milestones:
+Реализиране на обектите на картата- Player, Monster и Item.
+Генериране на картата с предмети, препятствия и чудовищата на нея.
+Модул съдържащ логиката на играта.
+Сървърната част на играта, която ще приема данни от играчите.
+Модул, който ще обработва получените данни от играча.
+
+
+Estimate in man-hour:
+70
+
+Usage of technologies:
+Pygame
+"""

На прима виста механиките изглеждат семпли, но:

  • Ако чудовищата имат разнообразно поведение, а не само картинки и Attack / Health показатели (т.к. това е наследяване на един базов клас с 2 различни атрибута, ерго - не особено интересен код), това би било добре, все пак искаме интересен геймплей, а не просто ескалиращи по размер Sprites + Stats.
  • Multiplayer-а спасява положението. :)

С други думи, би трябвало това да е достатъчно висока сложност на проекта (освен ако не решиш да претупаш нещо, например враговете да са супер статични и да стрелят в AOE от място).