Решение на Време е да помислите за проектите си! от Дуйгу Хасан

Обратно към всички решения

Към профила на Дуйгу Хасан

Резултати

  • 7 точки от тестове
  • 0 бонус точки
  • 7 точки общо
  • 0 успешни тест(а)
  • 0 неуспешни тест(а)

Код

"""[Title/Звание]
Игри:
Console Hangman game
Space Invaders
[Description/Обрисовка]
Ще имплементирам две игри, които ще се отварят от конзолата с дадени команди(ще ги опиша по-надолу):
Първата игра ще е познатата Space Invaders, а втората - играта Hangman, при който играча ще получи дума и ще има n на брой шанса да познае дадена буква от думата.
За разлика от стандартната игра, в тази версия потребителя ще може да реши колко пъти може да греши.
[Functionalities/Надарености]
За да стартира дадена игра потребителя трябва да напише:
"play hangman" или "play space-invaders"
При Hangman ще имаме следните опции (защото имплементацията и е по-лесна):
„play hangman - -length 10 - -tries 10“
И започва нова игра, в която се опитва да познае дума с дължина 10 и може да греши само 10 пъти.
Так започва стандартна игра в сегашната директория. И сесията не се запазва.
Ако потребителя иска да запази сесията трябва да започне играта с:
„„hangman start --length 10 --tries 10 --save“
При този случай, нещата ще се запазят в сегашната директория в един текстов файл.
Последния начин, по който потребителя може да започне игра е с опцията да си избере директория.
„play hangman --length 10 --tries 10 --save -p /hangman/game1“
При този случай текстовия файл ще се запази в /hangman/game1.
Играта започва като потребителя получава нещо такова: _ _ _ _ _ (защо да го обясня като мога да дам пример и всички знаем за какво става въпрос. Та и той се опитва да познае букви като при всяка позната буква мястото на буквата се запълва : _ а _ _ _. А при всяка непозната буква получава съобщение колко пъти е сгрешил и на още колко грешки има право.
За втората няма да имаме такива опции( защото имплементацията на играта ще е по трудна).
[Milestones/Възлови точки]
Ще използвам втори модул за „комуникация“ с CLI-а.
За Hangman:
Ще ползвам някакво API аз генериране на думите, който ще е един модул.
А другия модул ще съдържа логика на играта, като броене на грешки и тн.
За Space Invaders:
Модул за Keyboard Input Controls & Key Pressed Event
Модул за Game Window
[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
Не знам – най-малко 40 часа
[Usage of technologies/Потребление на технологии]
За командите ще използвам:
За сега мисля да използвам библиотеките click и logging.
за Hangman:
Все още не съм решила кое API ще ползвам за генериране на думите, но сигурно ще го реша тия дни.
За Space-invaders: Pygame
"""

История (2 версии и 4 коментара)

Дуйгу обнови решението на 19.12.2022 10:58 (преди над 1 година)

+"""[Title/Звание]
+Console Hangman game
+
+[Description/Обрисовка]
+Както заглавието насочва, ще имплементирам конзолна версия на играта Hangman. Играча ще получи дума и ще има n на брой шанса да познае дадена буква от думата.
+За разлика от стандартната игра, в тази версия потребителя ще може да реши колко пъти може да греши. За да е малко по-сложен (може би) проекта, ще създам собствени CLI команди, с които играта да се стартира автоматично, за запазване на сесията в някакъв текстов файл и т.н.
+
+
+[Functionalities/Надарености]
+Потребителят пише:
+„hangman start - -length 10 - -tries 10“
+И започва нова игра, в която се опитва да познае дума с дължина 10 и може да греши само 10 пъти.
+Так започва стандартна игра в сегашната директория. И сесията не се запазва.
+Ако потребителя иска да запази сесията трябва да започне играта с:
+„„hangman start - -length 10 - -tries 10 - -save“
+При този случай, нещата ще се запазят в сегашната директория в един текстов файл.
+Последния начин, по който потребителя може да започне игра е с опцията да си избере директория.
+„hangman start - -length 10 - -tries 10 - -save -p /hangman/game1“
+При този случай текстовия файл ще се запази в /hangman/game1.
+Играта започва като потребителя получава нещо такова: _ _ _ _ _ (защо да го обясня като мога да дам пример и всички знаем за какво става въпрос. Та и той се опитва да познае букви като при всяка позната буква мястото на буквата се запълва : _ а _ _ _. А при всяка непозната буква получава съобщение колко пъти е сгрешил и на още колко грешки има право.
+
+[Milestones/Възлови точки]
+Ще ползвам някакво API аз генериране на думите, който ще ми е единият модул.
+ Ще използвам втори модул за „комуникация“ с CLI-а.
+ И третият ми модул ще съдържа в себе си основната логика на играта, като броене на грешки и тн.
+
+
+[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
+ Не знам – 10 часа може би?
+
+[Usage of technologies/Потребление на технологии]
+За сега мисля да използвам библиотеките click и logging.
+Все още не съм решила кое API ще ползвам за генериране на думите, но сигурно ще го реша тия дни. Проблем ли е, ако не съм посочила всичко сега?
+"""

Като цяло идеята е добра, но дори сама си си поставила естимейт от 10 часа. Проектът ти е прекалено лесен. Според мен е със сложността на домашна задача, т.е. се бориш за 10 точки, а не за 60.

Помисли как да го направиш по-интересно, за да се бориш за добра оценка.

Дуйгу обнови решението на 19.12.2022 15:47 (преди над 1 година)

"""[Title/Звание]
+Игри:
Console Hangman game
+Space Invaders
[Description/Обрисовка]
-Както заглавието насочва, ще имплементирам конзолна версия на играта Hangman. Играча ще получи дума и ще има n на брой шанса да познае дадена буква от думата.
-За разлика от стандартната игра, в тази версия потребителя ще може да реши колко пъти може да греши. За да е малко по-сложен (може би) проекта, ще създам собствени CLI команди, с които играта да се стартира автоматично, за запазване на сесията в някакъв текстов файл и т.н.
+Ще имплементирам две игри, които ще се отварят от конзолата с дадени команди(ще ги опиша по-надолу):
+Първата игра ще е познатата Space Invaders, а втората - играта Hangman, при който играча ще получи дума и ще има n на брой шанса да познае дадена буква от думата.
+За разлика от стандартната игра, в тази версия потребителя ще може да реши колко пъти може да греши.
[Functionalities/Надарености]
-Потребителят пише:
-„hangman start - -length 10 - -tries 10“
+За да стартира дадена игра потребителя трябва да напише:
+"play hangman" или "play space-invaders"
+
+При Hangman ще имаме следните опции (защото имплементацията и е по-лесна):
+„play hangman - -length 10 - -tries 10“
И започва нова игра, в която се опитва да познае дума с дължина 10 и може да греши само 10 пъти.
Так започва стандартна игра в сегашната директория. И сесията не се запазва.
Ако потребителя иска да запази сесията трябва да започне играта с:
-„„hangman start - -length 10 - -tries 10 - -save“
+„„hangman start --length 10 --tries 10 --save“
При този случай, нещата ще се запазят в сегашната директория в един текстов файл.
Последния начин, по който потребителя може да започне игра е с опцията да си избере директория.
-„hangman start - -length 10 - -tries 10 - -save -p /hangman/game1“
+„play hangman --length 10 --tries 10 --save -p /hangman/game1“
При този случай текстовия файл ще се запази в /hangman/game1.
Играта започва като потребителя получава нещо такова: _ _ _ _ _ (защо да го обясня като мога да дам пример и всички знаем за какво става въпрос. Та и той се опитва да познае букви като при всяка позната буква мястото на буквата се запълва : _ а _ _ _. А при всяка непозната буква получава съобщение колко пъти е сгрешил и на още колко грешки има право.
+За втората няма да имаме такива опции( защото имплементацията на играта ще е по трудна).
+
[Milestones/Възлови точки]
-Ще ползвам някакво API аз генериране на думите, който ще ми е единият модул.
- Ще използвам втори модул за „комуникация“ с CLI-а.
- И третият ми модул ще съдържа в себе си основната логика на играта, като броене на грешки и тн.
+Ще използвам втори модул за „комуникация“ с CLI-а.
+ За Hangman:
+ Ще ползвам някакво API аз генериране на думите, който ще е един модул.
+ А другия модул ще съдържа логика на играта, като броене на грешки и тн.
-
+За Space Invaders:
+ Модул за Keyboard Input Controls & Key Pressed Event
+ Модул за Game Window
[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
- Не знам – 10 часа може би?
+ Не знам – най-малко 40 часа
[Usage of technologies/Потребление на технологии]
+За командите ще използвам:
За сега мисля да използвам библиотеките click и logging.
-Все още не съм решила кое API ще ползвам за генериране на думите, но сигурно ще го реша тия дни. Проблем ли е, ако не съм посочила всичко сега?
+
+за Hangman:
+Все още не съм решила кое API ще ползвам за генериране на думите, но сигурно ще го реша тия дни.
+
+За Space-invaders: Pygame
"""

Ако са достатъчно разнообразни - може. Ако едното е бесеница, а другото морски шах - не е достатъчно.
Ако освен бесеница, добавиш нещо от типа на "Бикове и крави", включвайки бот, срещу който да играя, би могло да стане достатъчно интересно.